måndag 12 oktober 2009

idag blev det foton..

Har varit på Sjukan med lilla Sofie Hon har problem med utslag , stackarn. Tårna ser för jävliga ut och i hårbotten har hon nått som ser lite ut som psoriasis , skit va.. stackars liten.
sjukhusbesök kan va ett lite äventyr , man vet aldrig vad det blir för utgång ,, eller vilka smädelser man blir tvungen att utstå sist jag va på sjukan fråga Doktotorn om jag använde nån form av droger , som svamp eller amfetamin .
Svamp , svara jag med frågande min ,
Ja du vet sånna man kan köpa på nätet,,
Nätet svara jag, finns det svamp på nätet .
Nej ingen svamp. inget annat heller svara jag.. jag ser nog bara sån ut ..
Nej du ser väl inte ut så, säger hon med ett vist medlidande i rösten ..
Om du undrar varför jag är här, säger jag med ett vist efter tryck så kan jag säga att det är för ryggen. Men vist när jag ändå sitter här så varför inte ta hela repertoaren .
Nu säger säkert vän av ordning att jag hitta på eller fantiserat ihop allt, men icke sa nicke allt är sant . precis vart enda ord .. jag och sjukvård har ett alldeles speciellt förhållande ..


Mammsen o pappsen har varit här på besök idag. Jag brukar säga att jag aldrig haft tur i livet, alltid fått klara mej själv, och så. Ja ni vet, själv är beste dräng osv. Det är inte helt sant .Mina föräldrar har varit dom bästa tänkbara o hjälpt mej med mycket. Allt från bygg hjälp till att det finns mat på bordet ..prisa gud för dom..
Nu mer bor dom i bollnäs , ca 33 mil härifrån, mitt ute i djupaste urskogen..bland lingonris o alle handa vilda djur..



Sommaren är defenetivt slut, hösten gör sitt intåg med regn och kyla ,. vad passar bättre med en liten tillbaka blick på sommrar som flytt . bilden är ganska säket tagen sommaren 1968 men är inte helt säker. i fören står jag sen är det lilla syster, sittande min äldre bror .. Usch i dag har det varit en sån dag då huvet känts tomt, kanske märks när jag skriver. För lite sömn och mycket annat att tänka på gör väl att man lixom tappar andan. Nåja jag har lagt in foton, så det går framåt ,, man får va glad för det lilla..ska föresten upp på vinden så fort jag får tid , lär ska finnas gamla foton där från min gyllene ungdom.. jisses , kul..
NU är det dax för jobbet , sista natten sen är det ledigt , i morgon blir det en resa til Haninge en kamera skall in handlas.. äntligen ska bli så spännande ..
Natti natti sussa sött .. i morgon väntar en spännande dag ..
stefan

3 kommentarer:

  1. "bästa tänkbara.." ja det är oss lyckliga få som har så bra föräldrar och nu i detta fall för min del även morföräldrar, man får friheten att växa själv och stå på egna ben men de finns där när man verkligen behöver dem.

    SvaraRadera
  2. åå vilken härlig bild på dig och dina syskon..

    SvaraRadera
  3. Himla kul att du börjat blogga, käre bror. Bra sätt för mig att hålla koll på dig och dina små tellingar, som ju inte är så små längre har jag förstått :-) Bilden på oss tre är verkligen fin. Oavsett när den togs, så var det en tid när mitt största bekymmer var om vi skulle få rökt aborre eller rökt flundra till middag. Jag ville helst ha köttbullar på den tiden... också. Det är väl ungefär det största traumat jag hade under barndomen. Men föräldrarna kompenserade denna "miss" bra med att hjälpa även mig med husbygge och diverse renoveringar, barnpassning, matlagning, städning och gud vet allt. Vi har som sagt haft tur med föräldrarna.

    SvaraRadera